
5 onmisbare tips voor succesvolle visual merchandising
in CorporateEen goed georganiseerde en visueel aantrekkelijke winkelindeling maakt winkelen makkelijker en leuker. Inzicht in de behoeften van de klant door middel van effectieve merchandising kan de klanttevredenheid verhogen, loyaliteit bevorderen en herhaalbezoeken aanmoedigen, wat uiteindelijk leidt tot een hogere omzet.
1. Schakel elk zintuig in
Creëer een onvergetelijke winkelervaring door de zintuigen van je klanten te prikkelen. Haal producten uit de verpakking en laat klanten ze voelen, ruiken en testen. Maak gebruik van interactieve displays, waarmee klanten bijvoorbeeld speelgoed kunnen uitproberen of de textuur van mandjes & kussens kunnen voelen. Dit versterkt de emotionele band tussen klanten en je producten en stimuleert aankoopbeslissingen.
Op de foto: 433/484456 Archie kartonnen krablounge beige (prikker inclusief), Flyer I love Happy Cats
2. Persoonlijk contact met de klant
Merchandising is belangrijk, maar het uiteindelijke doel is een uitzonderlijke klantervaring creëren. Zorg dat je personeel goed getraind is, voldoende productkennis heeft en passende aanbevelingen kan doen. Uitstekende service in combinatie met een overzichtelijke en aantrekkelijke winkelomgeving wekt vertrouwen en zorgt ervoor dat klanten graag terugkomen.
3. Cross merchandising
Cross merchandising houdt in dat je verschillende, gerelateerde producten samen presenteert om de verkoop te stimuleren. Het doel is de verbeelding van de klant te prikkelen, hen te verleiden en tijd te besparen. Voorbeelden van succesvolle combinaties zijn:
Door producten strategisch samen te brengen, creëer je een inspirerende winkelervaring en verhoog je de kans op aanvullende aankopen.
Op de foto : 473/481646 Sticks met rund, 409/484609 Chuck snackspeeltje, 409/484616 Simon snack bal, 447/481233 Devin kattenbakvulling, 349/481387 Dylan poepschep, 441/484128 Dean open gerecycleerde kattenbak
4. Gebruik POS-materiaal
Wil je specifieke producten extra onder de aandacht brengen? Voeg dan POS (Point of Sale)-materiaal of communicatiedisplays toe. Hiermee kun je productkenmerken uitlichten, de unieke meerwaarde of hogere prijs toelichten, of simpelweg meer promotie genereren. Bij correct gebruik kan de display zelf fungeren als een belangrijke ‘verkoper’. Maak gebruik van tools zoals tv-schermen, wobblers, topcards en stickers om je boodschap krachtig over te brengen.
Op de foto: A815 Flyer, A813 Wobbler, A811 topcard
5. Plaats eyecatchers ter hoogte van het oog
Door eyecatchers – zoals aantrekkelijke speeltjes, actieproducten of speciale aanbiedingen – op ooghoogte te plaatsen, trek je automatisch meer aandacht van klanten. Dit is de ideale plek in de winkel om impulsaankopen te stimuleren en nieuwe producten onder de aandacht te brengen.
Op de foto: Zoey Navulbaar trappelkussen